ViaFia-Armenie-Georgie.reismee.nl

Inpakken en wegwezen

Zaterdag 26/09/2015 12.50u ik zit.. In het vliegtuig..

Op reis GAAN voelt voor mij altijd als het lopen van een hordenbaan met onverwachte hindernissen. Ik ben altijd blij als ik op tijd de finish cq het vliegtuig haal.

De hindernissen deze reis:

Pas dinsdagavond erg onvolledige ticket info ontvangen met 'spelfaut' door de reisorganisatie.

Online inchecken kon pas 30u tevoren en lukt me (na hoop geklooi) maar voor de helft..(Vanaf Kiev)

Ik wacht al twee weken tevergeefs op toegezegde omruiling van mijn defecte printer door de mediamarkt (nee mevrouw wij kunnen geen tegoedbon uitschrijven..)

niet verslapen (dus zet ik behalve mijn wekker ook de alarmen van mijn horloge mijn mobiele telefoon en mijn tablet ... Overdreven? Na een nacht van maar 3-4 uur slapen neem ik geen risico.

Van mijn huis met OV naar Schiphol. De RET/tram is het probleem niet maar of de NS volgens het boekje rijdt Is altijd een verrassing.. Ik was op tijd voor de intercity direct van 9.37u maar dat is te makkelijk dus die haalt de NS uit de planning.. Ach ik had toch gepland met die van 9.52 te gaan, toch heb ik indirect wel last van die uitgevallen trein want 'mijn' trein is nu dubbel zo vol en ik zit in een coupé waar geen plek is voor mijn grote bagage (die met 18kg voor mij erg bescheiden is...zou ik toch iets vergeten zijn??? )

En dan Schiphol zelf. De vorige keer al kennis gemaakt met deel van de nieuwe procedure, nu is die (bijna)compleet (anders ;-)

Eerst bij een apparaat klooien met mijn paspoort om die een boardingpas te ontfutselen.

Dan naar de bagage drop off. Vreemd genoeg toch weer in de rij bij bemande...pardon.. bevrouwde balies. (Waarom mag ik dat niet zelf doen bij zo'n tunnelvormig apparaat dat na weging en akkoordbevinding van je bagage een plakkerig bagagelabel uit kan spugen?! )

Maar vind balie deze x wel fijn want dat thuis inchecken voor twee vluchten ging beetje typisch, voor de tweede vlucht vanaf kiev naar Yerevan heb ik wel al een digitale boardingpas bemachtigd maar nu deed de Schiphol incheckpaal moeilijk over de combi terwijl ik en mijn bagage niet in Kiev willen stranden.

Maar waar de machine moeite mee had is voor de balie mevrouw gelukkig geen probleem al verschiet ik even van kleur als ze mijn met moeite verkregen boardingpas verfrummeld , zij schiet in de lach. 'Wees maar niet bang.. Hier..' Ze overhandigt me een combi boarding pas. Dat heb ik nog nooit meegemaakt maar is wel handig. Wel opletten dat ze die straks niet inhouden bij het boarden van de eerste vlucht.

Trap op, van alles in bakkies Vervolgens handen omhoog, ten daarna aanvullende maar gerichte fouillering. Hopen dat je al je spullen terug/vind en krijgt (volgende x toch óók gelijk de camera in een bakkie..)

Dan door een lage glazen schotjes gangetje tot de voetjes op de vloer dus beetje schuin staan voor een apparaat je paspoort met id zijde op glazen paneeltje, 3x laten intrekken en uitspugen en wachten tot je behalve een groen licht ook een open glazen poortjes krijgt.

YES .. Gehaald!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!